Wachtwoord herstellen

Het is heel vervelend als je je wachtwoord vergeten bent, of het wachtwoord is verlopen. Gelukkig is er een mogelijkheid om zelf je wachtwoord te herstellen als dat nodig is.

Er zijn twee mogelijkheden:

Je hebt in het verleden herstelgegevens ingevuld in MOO Startportaal

  1. Ga naar www.moo.nl en klik in het inlogscherm op wachtwoord vergeten.
  2. Vul in het nieuwe venster je gebruikersnaam in. Dit is waar je mee inlogt op de computer. Indien je je gebruikersnaam niet weet, kun je deze opvragen bij de ICT-coördinator.
  3. Je ontvangt een inlogcode per SMS of per e-mail, afhankelijk van welke je hebt ingevuld bij de herstelgegevens.
  4. Vul de inlogcode in en wijzig vervolgens het wachtwoord.
  5. Log in met de nieuwe inloggegevens.

Je hebt in het verleden geen herstelgegevens ingevuld in MOO Startportaal

In dit geval dient de ICT-Coördinator je wachtwoord te herstellen. Vul daarna alsnog de herstelgegevens in, zodat je in de toekomst zelf je wachtwoord kunt herstellen: 

  1. Klik in MOO Startportaal rechtsboven op je eigen naam
  2. Klik in het menu op wachtwoord vergeten. 
  3. Vul je telefoonnummer en/of je mailadres in. 
  4. Vul ook je huidige wachtwoord in en klik op Opslaan. Dit telefoonnummer of mailadres gebruiken wij om een code naar toe te sturen op het moment dat je niet kan inloggen met je wachtwoord.

TIPS voor de ICT-coördinator: 

  • Natuurlijk vul je voor jezelf ook de herstelgegevens in, zoals hierboven is beschreven.
  • Zorg er als ICT-coördinator altijd voor dat een ander teamlid ook ICT-rechten heeft, zodat bij jouw afwezigheid iemand anders instellingen in MOO Beheer kan aanpassen.    
  • Als het wachtwoord van de ICT-coördinator of het admin-account niet bekend is, moet er een verzoek bij de servicedesk worden ingediend door de directie van de locatie. Het verzoek moet altijd worden ondertekend door de directie van de locatie. Het verzoek kan via de online servicedesk worden ingediend met als bijlage de ondertekende aanvraag.

 

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.