Gebruiker samenvoegen

Een leraar die binnen een stichting op verschillende scholen werkt, heeft vaak ook meerdere MOO accounts. Wij begrijpen dat het overzichtelijker is om met één MOO account te werken, daarom is de optie om gebruikers samen te kunnen voegen in het leven geroepen.

Deze optie kan enkel worden uitgevoerd door de bovenschoolse ICT-coördinator.

Bij het samenvoegen kunnen helaas niet alle gegevens overgenomen worden. 

De volgende gegevens worden overgezet:

  • Groepsrechten
  • Basispoortkoppeling
  • De rol binnen de school

De volgende gegevens worden niet overgezet:

  • Data in Office365/Google gekoppeld aan de secundaire accounts
  • deklas.nu gegevens en schijven
  • De inrichting in MOO van het secundaire account. Denk bijvoorbeeld aan de toegevoegde programma's op de startpagina.

Zorg er dus voor dat belangrijke data veilig is gesteld voordat gebruikers worden samengevoegd. Ook raden we aan om het proces van samenvoegen zo snel mogelijk uit te voeren. Hiermee voorkom je dat instellingen twee keer moeten worden gemaakt. 

Ga naar Bovenschoolsbeheer in het menu linksboven in MOO.

  1. In het scherm dat geopend wordt, kun je accounts samenvoegen tot één account voor alle scholen. Selecteer de school.
  2. Selecteer het account waarmee het meest wordt gewerkt. Dit wordt het te handhaven account en tevens het account waarmee vanaf nu zal worden ingelogd.
  3. Selecteer bij het samen te voegen account het juiste account. In de meeste gevallen zal deze automatisch verschijnen.
  4. Herhaal deze stap indien het meerdere accounts betreft.
  5. Klik op Uitvoeren en vervolgens op Ja om de stap te bevestigen.

De gebruiker kan nu in haar MOO Startportaal van school wisselen door rechtsboven op haar naam te klikken en via Andere school kiezen de juiste school te kiezen. 

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.