Ik kan niet inloggen, wat nu?

Je kunt niet inloggen. Wat de vervolgstappen zijn is afhankelijk van wat er aan de hand is. Het wachtwoord kan bijvoorbeeld verlopen zijn, maar je kunt het wachtwoord ook net iets te vaak verkeerd hebben ingetypt, of vergeten zijn. En welke stappen dienen er ondernomen te worden als het om het admin account of het account van de ICT-coördinator gaat? Je vindt de antwoorden op deze vragen hier.

Je hebt het wachtwoord foutief ingetypt

Als je het wachtwoord drie keer verkeerd hebt ingetypt, wordt de inlog voor het betreffende MOO account gedurende tien minuten vergrendeld. Iedere keer dat je het opnieuw probeert, zal de timer herstarten en zal de vergrendeling weer tien minuten duren. Je kunt dus tien minuten wachten en dan zal het account vergrendeld zijn. De ICT-coördinator kan tijdens die tien minuten wel het wachtwoord resetten via MOO Beheer. Het account wordt dan onmiddellijk ontgrendeld.

Het account is (nog) niet klaar voor gebruik

Er gaat ongeveer een nacht overheen na het invoeren in het LAS voor het MOO account zichtbaar is en dus bruikbaar. De ICT-Coördinator kan controleren of het account zichtbaar is in LAS en Basispoort en gekoppeld is aan de juiste groep. Daarnaast kan deze controleren of het account al zichtbaar is in MOO Startportaal zelf, of wellicht tussen de verwijderde gebruikers staat.

Wachtwoord laten resetten (vooral van toepassing bij de accounts van de ICT-Coördinator en het admin account)

Als voorgaande opties geen soelaas bieden, dan kan het wachtwoord gereset worden door de servicedesk. Dit is meestal van toepassing op het account van de ICT-Coördinator, vooral als er geen andere ICT-coördinatoren zijn op de school, en bij het admin account. In verband met de privacywetgeving mag het wachtwoord niet zomaar gereset worden door de servicedesk van Heutink ICT. Er moet een aanvraag gedaan worden via de online servicedesk, of er kan een melding aangemaakt worden door de servicedesk. Het verzoek kan niet eerder worden uitgevoerd dan wanneer er een document met toestemming, schriftelijk ondertekend door de directie, is toegevoegd aan de melding.

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.