Ik kan niet inloggen, wat nu?

Je kunt niet inloggen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het wachtwoord kan bijvoorbeeld verlopen zijn, maar je kunt het wachtwoord ook net iets te vaak verkeerd hebben ingetypt, of je bent het wachtwoord vergeten. En: welke stappen moet je uitvoeren als het om het admin account of het account van de ICT-coördinator gaat? Je vindt de antwoorden op deze vragen hier.

Je bent het wachtwoord vergeten

Kan gebeuren! Volg de stappen uit dit artikel om te zorgen dat je weer kunt inloggen in MOO Startportaal.

Je wachtwoord is verlopen

Als het wachtwoord verlopen is, volg je de stappen zoals beschreven zijn in Wachtwoord verlopen.

Je hebt het wachtwoord verkeerd ingetypt

Als je een wachtwoord meerdere keren verkeerd intypt, wordt je account om veiligheidsredenen vijf minuten vergrendeld. Hiermee verkleinen we de kans dat anderen in kunnen loggen in jouw account. Je ICT-coördinator kan het wachtwoord ook voor je herstellen. Het account wordt dan onmiddellijk ontgrendeld.

Het account is (nog) niet klaar voor gebruik

Er gaat ongeveer een nacht overheen na het invoeren in het LAS (bijvoorbeeld ParnasSys of Esis) voor het MOO account bruikbaar. De ICT-coördinator kan controleren of het account al zichtbaar is in MOO Startportaal zelf, of wellicht bij de verwijderde gebruikers staat.

Wachtwoord laten resetten - alleen voor accounts van de ICT-coördinator

Als voorgaande opties geen oplossing bieden, dan kan het wachtwoord gereset worden door de servicedesk. Dit is meestal van toepassing op het account van de ICT-coördinator, vooral als er geen andere ICT-coördinatoren zijn op de school. Ook het herstellen van admin-account kan alleen worden uitgevoerd door de servicedesk. In verband met de privacywetgeving mag het wachtwoord niet zomaar gereset worden door de servicedesk van Heutink ICT. Er moet een aanvraag gedaan worden via de online servicedesk, of door de service desk te bellen. Het verzoek kan niet eerder worden uitgevoerd dan wanneer er een document met toestemming, schriftelijk ondertekend door de directie, is toegevoegd aan de melding.

TiP: Stel in dat een ander personeelslid ook ICT-coördinator is in MOO. Deze collega moet in Basispoort ook aangemeld zijn als ICT-coördinator. Hoe je dat doet, lees je hier.

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.