Er is een nieuw account aangemaakt, maar deze is niet zichtbaar in MOO, hoe kan dat?

Er komt een nieuwe leerkracht op school. De nieuwe collega is niet zichtbaar in MOO Startportaal. Hoe kan dit ? Dit kan verschillende oorzaken hebben.

De gebruiker is niet goed gekoppeld in het LAS/Basispoort

Uitgangspunt is dat een nieuwe leerkracht in het LAS moet worden ingevoerd en moet worden gekoppeld aan een of meerdere groepen. Als de nieuwe leerkracht de dag na het invoeren in het LAS niet in MOO zichtbaar is, voert de ICT-coördinator de volgende controles uit: 

  1. Controleer in het LAS of de gegevens voor het account goed zijn ingevuld en of het account juist gekoppeld is.
    - Vereiste gegevens van een leerkracht in het LAS: voornaam-tussenvoegsels-achternaam, groep, e-mail
    Vereiste gegevens van een leerling in het LAS: voornaam-tussenvoegsels-achternaam, groep
  2. Controleer of in het LAS de gebruiker gekoppeld is aan de juiste lesgroep(en) en controleer of de gebruiker in Basispoort aanwezig is.

Mocht dit beiden het geval zijn en is de gebruiker nog steeds niet zichtbaar in MOO Startportaal? Neem dan contact op met de servicedesk. Er wordt dan een nieuwe Basispoort synchronisatie uitgevoerd die ervoor zorgt dat het account na 24 uur zichtbaar is in MOO Startportaal.

De leerling is niet zichtbaar in de Inlogassistent

In enkele gevallen komt het bij deklas.nu voor dat een leerling niet zichtbaar is in de Inlogassistent. Neem contact op met de servicedesk, zij kunnen dit snel en effectief voor je oplossen, zodat de gebruiker in een mum van tijd weer zichtbaar is in de Inlogassistent!

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.